Wady i zalety kampanii Google Ads (AdWords)

google ads zalety
2019-04-04

Google Ads to bardzo popularne narzędzie reklamowe o ogromnym potencjale i światowym zasięgu. Wielu przedsiębiorców, którzy chcą zaistnieć w internecie lub zwiększyć rozpoznawalność swojej marki, zastanawia się, jakie są główne wady i zalety kampanii Google Ads. Czy to najlepszy sposób na promowanie swoich usług w sieci?

Czym są reklamy Google Ads?

Na początku przypomnijmy osobom niewtajemniczonym w mechanizmy działania marketingu internetowego, czym są w ogóle reklamy Google Ads. Są to zarówno reklamy graficzne, video, jak i tekstowe, które są wyświetlane podczas korzystania z wyszukiwarki Google, przeglądania różnych stron www, odtwarzania filmików na YouTube itp.

Warto podkreślić, że, w przeciwieństwie do innych narzędzi, jakie oferuje e-marketing, Google Ads jest w 100% płatnym systemem promocji firmy, choć sama rejestracja i wyświetlanie reklam nic nas nie kosztuje. Jak wygląda system płatności z punktu widzenia klienta? Płacimy za konkretne kliknięcia w reklamę lub jej wyświetlenie (np. w przypadku reklam wideo), dlatego w prosty sposób można kontrolować i monitorować koszty tego typu kampanii. Omówmy nieco szerzej plusy i minusy tego rozwiązania.

Zalety kampanii Google Ads

Google Ads umożliwia szybkie i precyzyjne dotarcie do wybranej grupy docelowej – takie reklamy są po prostu trafne. W linki sponsorowane klikają te osoby, które są faktycznie zainteresowane daną ofertą. Z kolei dzięki remarketingowi użytkownik, który przykładowo raz odwiedził dany sklep internetowy, jest ponownie zachęcany do wirtualnej wizyty.

Kolejna zaleta to potęga zasięgu – z wyszukiwarki Google korzystają codziennie w naszym kraju miliony internautów, a system reklamowy tego giganta obejmuje również zewnętrzne witryny oraz aplikacje na smartfony.

Właściciele firm mogą szybko modyfikować prowadzone kampanie w związku ze zbliżającymi się świętami, wyprzedażami lub reagować na działania najważniejszych, branżowych konkurentów. Kolejnym udogodnieniem tej formy promocji w internecie jest stały dostęp do szczegółowych statystyk, dzięki czemu możemy na bieżąco sprawdzać, jakie frazy kluczowe cieszą się największą popularnością oraz analizować różne wskaźniki i optymalizować to, co wymaga zmian.

Wady kampanii Google Ads

Jedną z niewielu wad Google Ads są zmienne koszty – z jednej strony możemy kontrolować wydatki, samodzielnie określając maksymalny budżet za kliknięcie. Z drugiej zaś, jeśli nasze stawki za reklamy będą znacznie niższe od konkurencji, automatycznie będą też rzadziej wyświetlane lub przeniesione na kolejne strony wyników wyszukiwania.

Efektywne prowadzenie tego rodzaju kampanii wymaga dużej wiedzy dotyczącej zaawansowanych narzędzi Google, a tym samym doświadczenia. Konfiguracja zajmuje sporo czasu i nauka optymalizacji kampanii dla wielu osób jest zbyt skomplikowana.

Będąc zupełnym laikiem w tym temacie, uzyskanie zwrotu z inwestycji jest praktycznie niemożliwe (na szczęście istnieje na rynku mnóstwo zewnętrznych firm, które oferują usługi prowadzenia kampanii Google Ads).

Jeśli nie chcecie spędzać długich godzin na zgłębianiu rozległej wiedzy na temat prowadzenia kampanii Google Ads (lub po prostu nie macie na to czasu) i potrzebujecie wsparcia specjalistów – zapraszamy serdecznie do skorzystania z naszych usług. Doskonale wiemy, jak skutecznie promować firmy działające w różnych branżach, oferujemy konkurencyjne ceny i indywidualne podejście do każdego Klienta.

Powrót

Masz pytanie?

Napisz lub zadzwoń do Nas

* - wymagane