Trzymaj rękę na pulsie, czyli e-marketing w wydaniu Real-Time

2018-09-24

Nieustanne śledzenie tego, co dzieje się w internecie, sprawia, że specjaliści ds. e-marketingu nie mogą narzekać na brak zajęcia. Oprócz realizacji wyznaczonych celów warto także nieustannie trzymać rękę na pulsie, reagując na aktualne wydarzenia. Co więcej, takie działania mają nawet własną nazwę - Real-Time marketing, o którym Ci dziś opowiemy.

Czym jest RTM?

RTM, czyli Real-Time marketing, to coś, czego nie może zabraknąć w żadnej marce, która stawia na efektywny e-marketing. Jest to nic innego, jak natychmiastowa reakcja na konkretne wydarzenie, np. wpadkę polityka, posty fundacji, w których ich wolontariusze proszą o pomoc, czy po prostu odpowiedź na aktualne, nieprzewidziane zdarzenie w kraju. Niezwykle ważne jest szybkie udostępnienie przekazu, który powinien być także atrakcyjny dla odbiorców i w pełni wykorzystywać potencjał sytuacji. W czasach, gdy marketing internetowy umożliwia firmom nieprzerwaną komunikację z klientami z dowolnego miejsca na ziemi, bycie na bieżąco i nawiązywanie do wydarzeń w czasie rzeczywistym sprawia, że możesz naprawdę zyskać na popularności.

Sekrety skutecznego e-marketingu w czasie rzeczywistym

Aby móc stać się ekspertem w Real-Time marketingu, niezbędne jest nie tylko nieustanne śledzenie aktualności w państwie czy na świecie, lecz także stałe monitorowanie wzmianek o marce w świecie online. Z pomocą nowoczesnych narzędzi, np. Brand24, otrzymasz powiadomienie za każdym razem, gdy ktoś wspomni o Twojej firmie, a tym samym będziesz mógł natychmiast zareagować. Co więcej, RTM nie zawsze oznacza spontaniczność, a co za tym idzie - możesz zaplanować działania z zakresu marketingu internetowego np. związane ze zbliżającym się meczem polskiej reprezentacji czy wizyty prezydenta w innym kraju. W przypadku nieplanowanych i nagłych zdarzeń sukces reakcji zależy wyłącznie od osoby odpowiedzialnej za kanały social media Twojej marki.

Najlepsze przykłady Real-Time marketingu

Marketing internetowy to branża, w której nie ma ani sekundy przerwy - nieustannie dzieją się rzeczy warte uwagi, na które warto reagować. Te marki zrobiły to w znakomity sposób, pokazując, że są mistrzami e-marketingu w czasie rzeczywistym. Odkryj nasze ulubione przykłady!

Pamiętasz wpadkę Witolda Waszczykowskiego, który miał odbyć rozmowę z samym ministrem San Escobar? Brzmi egzotycznie, jednak nigdy do tego nie doszło, ponieważ taki kraj po prostu nie istnieje. Nie przeszkodziło to największym markom, i to nie tylko tym z branży podróżniczej, które wykazały się refleksem i natychmiast zareagowały w swoich mediach społecznościowych. Netflix dodał status na Facebook'u, w którym poinformował swoich fanów, że jest właśnie w drodze do San Escobar, a biura turystyczne zachęcały internautów do wykupienia wycieczki właśnie do tej destynacji.

Kolejnym doskonałym przykładem e-marketingu w wersji Real-Time była reakcja znanego wszystkim Lego na słynne Oscarowe selfie w 2014 roku. Dla odświeżenia pamięci przypominamy, że na zdjęciu znaleźli się ulubieńcy wielbicieli kina i telewizji, np. Ellen DeGeneres, Bradley Cooper, Brad Pitt, Julia Roberts czy Meryl Streep. Na odpowiedź marki nie trzeba było długo czekać. Wkrótce po opublikowaniu pamiątkowej fotografii dodała ona na Twitterze swoją własną wersję gwiazdorskiego selfie na tle celebrytów, przedstawiającą oczywiście ludziki Lego. Całość dopełnił podpis fotografii, brzmiący: The real #Oscars #selfie… sort of #Oscars2014.

Marketing internetowy to nie tylko zabawa, czego doskonałym dowodem jest akcja Real-Time marketingowa marki Bosch. Miłośnicy zwierząt, którzy interesują się losem bezpańskich czworonogów, z pewnością kojarzą fundację Koci Azyl, która znalazła się w potrzebie i poprosiła swoich fanów o pralkę. Po chwili jej marzenie się spełniło, a sponsorem sprzętu był oczywiście popularny producent Bosch. Na tym jednak pomoc firmy się nie skończyła - zaproponowano także pomoc pracowników w ramach wolontariatu. Po takiej reakcji w czasie rzeczywistym marka zdobyła dziesiątki nowych fanów.

Powrót

Masz pytanie?

Napisz lub zadzwoń do Nas

* - wymagane