Trendy w pozycjonowaniu stron, które zapewnią Ci sukces w 2019 roku

trendy w pozycjonowaniu 2019
2018-12-13

Niedawno pisaliśmy o trendach w pozycjonowaniu stron internetowych, które były sekretem sukcesu w ciągu ostatnich 12 miesięcy. Czas skupić się na tych, które przyniosą efekty w nadchodzącym 2019 roku! SEO w noworocznej odsłonie z pewnością nie zdziwi specjalistów z branży, którzy już od kilku tygodni przygotowują swoje witryny. Na co zwrócić uwagę? Które z trendów są warte Twojej uwagi? Podpowiadamy!

Po pierwsze - pozycjonowanie stron z myślą o bezpieczeństwie

Pozycjonowanie stron internetowych nie przyniesie oczekiwanego efektu, jeśli nie zadbasz o ich bezpieczeństwo. To właśnie ono jest jednym z trendów godnych uwagi w zbliżającym się 2019 roku. Brak certyfikatu SSL jest negatywnie odbierany przez Google, a tym samym witryny, na których go brakuje, są oznaczane jako te niebezpieczne. Rosnąca świadomość zagrożeń w sieci sprawia, że wielu użytkowników rezygnuje z przeglądania tego typu serwisów, a co za tym idzie - przechodzą do konkurencji. Na tym jednak nie koniec - odbija się to również na wynikach wyszukiwania. Algorytm znacząco obniża widoczność nawet w sytuacji, gdy pozycjonowanie stron odbywa się zgodnie z zasadami. Jeśli prowadzisz sklep online, zastosowanie certyfikatu SSL jest konieczne, aby zadbać o prywatność odwiedzających Cię osób i chronić wrażliwe dane osobowe.

Po drugie - UX

UX, czyli User Experience, z roku na rok staje się coraz ważniejszy. Choć do niedawna pozycjonowanie stron internetowych opierało się przede wszystkim na nagromadzeniu słów kluczowych, to obecnie osiągnięcie wysokich pozycji w wyszukiwarkach nie jest możliwe bez zadbania o użytkowników sieci. Największy wpływ na działania ma łatwość obsługi witryn, spójność treści i szybkość ładowania. I to właśnie takie serwisy spełniają kryteria algorytmu Google. W 2019 roku zapomnij o przypadkowej zawartości strony i postaw na uporządkowanie informacji. Elementy powinny zostać rozmieszczone w sposób przejrzysty i atrakcyjny dla internautów, w szczególności w sklepach internetowych. Zadbaj również o układ opisów i artykułów. Prawidłowy podział treści na akapity, wzbogacenie jej o nagłówki i wysoka jakość to coś, co niezmiennie wpływa pozytywnie na pozycjonowanie stron.

Po trzecie - wyszukiwanie głosowe

Wyszukiwanie głosowe to trend, o którym było głośno już w zeszłym roku. Jednak z kolejnymi miesiącami zaczyna mieć coraz większe znaczenie w pozycjonowaniu stron internetowych. Nic w tym dziwnego - znacząco ułatwia korzystanie z serwisów, wpływając pozytywnie również na wspomniany wcześniej User Experience. Jednak sama taka możliwość nie wystarczy. Konieczne jest właściwe dopasowanie odpowiedzi do zapytań internautów. Użytkownicy sieci bardzo często w trakcie wyszukiwania głosowego używają takich słów jak kiedy, gdzie, jak i podobnych, formułując pełne zdania. Tym właśnie różni się ono od swojego tradycyjnego, tekstowego odpowiednika.

Po czwarte - pozycjonowanie stron link buildingiem

Link building nie opuszcza świata trendów w pozycjonowaniu stron internetowych. Zarówno w przypadku tradycyjnych witryn, jak i sklepów online wartościowe odnośniki mają ogromny wpływ na pozycję w Google i zwiększenie widoczności marki w sieci. Jednak 2019 roku przynosi nowość w tej dziedzinie - najważniejsze będą linki z blogów! Tak, współpraca z autorami to trend, który zdecydowanie zasługuje na uwagę. Skupienie się na kolaboracji z innymi stronami, których tematyka jest powiązana z Twoją, z pewnością przyniesie oczekiwane efekty. Autentyczne odnośniki i polecenia zagwarantują Ci doskonałe wyniki w pozycjonowaniu stron w nadchodzącym roku.

Zadbaj o pozycjonowanie swojej strony zgodne z trendami i już dziś skontaktuj się z nami w celu poznania szczegółów oferty. Zapraszamy!

Powrót

Masz pytanie?

Napisz lub zadzwoń do Nas

* - wymagane