Pozycjonowanie stron internetowych - najpopularniejsze trendy

2018-11-13

Pozycjonowanie stron internetowych z roku na rok cieszy się coraz większą popularnością. Nic w tym dziwnego! Dzięki odpowiednio zaplanowanym działaniom i wcielonym w życie strategiom możesz znaleźć się na jednych z pierwszych pozycji w wyszukiwaniach Google. Warto jednak śledzić obowiązujące trendy, aby dokładnie wiedzieć, co przyniesie w danym roku najlepsze efekty. Przygotowaliśmy dla Ciebie zestawienie czynności, o których warto pamiętać przy pozycjonowaniu stron internetowych.

Pozycjonowanie stron a UX

UX, czyli User Experience, nabiera znaczenia w pozycjonowaniu stron internetowych. Termin ten obejmuje wszystkie wrażenia, jakie towarzyszą użytkownikowi w trakcie przeglądania danej witryny. Oczywiste jest, że każdy przedsiębiorca chciałby, aby były one jak najbardziej pozytywne. Co w tym roku jest zgodne z trendami? Przede wszystkim jak najkrótszy czas ładowania strony. Długie wczytywanie może skutecznie zniechęcać internautów do dalszego odkrywania zakładek i sprawić tym samym, że zdecydują się na odwiedzenie konkurencyjnego portalu. Szczególną uwagę powinno przykładać się do prędkości ładowania witryn na urządzeniach przenośnych.

Nie bez znaczenia w pozycjonowaniu stron jest również czas, jaki spędził na witrynie użytkownik, zwany także dwell time. Im jest on dłuższy, tym lepiej. Wysyła to sygnał do algorytmu, że internauci znaleźli interesujące ich informacje i są usatysfakcjonowani zawartością serwisu. Nie od dziś wiadomo, że ich zadowolenie ma ogromny wpływ na ocenę samej strony, a co za tym idzie jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Potrzebujesz kilku wskazówek, dzięki którym wydłużysz dwell time? Wystarczy zadbać o ciekawy i angażujący content, intuicyjną nawigację i dodatek wyszukiwarki. Tak zaprojektowana witryna z pewnością wpłynie pozytywnie na jej pozycjonowanie.

Pozycjonowanie stron internetowych a RankBrain

RankBrain został przedstawiony światu w 2015 roku, a jego znaczenie w pozycjonowaniu stron rośnie z każdym rokiem. System sztucznej inteligencji interpretuje zapytania wpisywane w wyszukiwarkach i przedstawia wyniki idealnie dopasowane do tego, co chcieliby znaleźć użytkownicy. To właśnie on jest powodem, dla którego nienaturalne upychanie fraz kluczowych w tekstach na witrynie przestaje przynosić efekty. Obecnie w trakcie tworzenia treści należy przede wszystkim zwrócić uwagę na ich użyteczność dla odwiedzających, a nie wpływ na algorytm. Pomocne okazują się odpowiedzi na pytania, oferty czy raporty o wysokiej wartości merytorycznej.

Pozycjonuj dla użytkowników, a nie dla algorytmu Google

W 2018 roku króluje i najpewniej nadal będzie królowało pozycjonowanie stron internetowych z myślą o użytkownikach. Treści mają być przydatne i wysokiej jakości, a witryny wzbogacone o dodatkowe funkcjonalności. Jedną z nich jest możliwość chętnie wykorzystywanego przez internautów wyszukiwania głosowego. Tym, co różni go od pisanego odpowiednika, jest sposób, w jaki są formułowane zapytania. We frazach znajdziesz naturalny, potoczny język, dłuższe zdania i słowa jak, gdzie, dlaczego lub po co. Równie popularne w tym roku są przyspieszone strony mobilne. Choć pojawiły się już 2 lata temu, to właśnie teraz nabierają znaczenia w kwestii pozycjonowania stron.Witryny typu AMP wykorzystują specjalne mechanizmy JavaScript, umożliwiające niemalże natychmiastowe załadowanie się witryny na urządzeniu mobilnym.

Chcesz zapewnić swojej stronie pozycjonowanie zgodne z obowiązującymi trendami? Skontaktuj się ze specjalistami ActiveSem. Algorytm Google znamy jak własną kieszeń, a wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania to nasza specjalność!

Powrót

Masz pytanie?

Napisz lub zadzwoń do Nas

* - wymagane