Pozycjonowanie stron internetowych krok po kroku

Pozycjonowanie stron internetowych
2018-04-26

Coraz więcej firm decyduje się na przeniesienie swojego biznesu do internetu. Nic w tym dziwnego, sieć posiada ogromny potencjał i umożliwia dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów w bardzo krótkim czasie. Jednak na nic zda się atrakcyjna oferta, jeśli Twoja witryna znajduje się na 10 czy 32 stronie w Google. Na szczęście istnieje pozycjonowanie stron internetowych - szereg działań, dzięki którym poprawisz swoją pozycję w wyszukiwarce i staniesz się widoczny dla milionów internautów. Brzmi jak czarna magia? Spokojnie, w przygotowanym artykule przedstawimy Ci podstawy pozycjonowania, dzięki którym nie tylko zrozumiesz działanie tego procesu, lecz także dostrzeżesz potencjał, jaki w nim tkwi.

Na początek odrobina wiedzy, czyli czym jest pozycjonowanie stron internetowych?

Pozycjonowanie stron internetowych to działania, których celem jest poprawa widoczności Twojej witryny w wynikach wyszukiwania w Google, czyli najpopularniejszej wyszukiwarce na świecie. Brzmi świetnie, prawda? Jednak jest to złożony i długotrwały proces, który składa się z szeregu czynności, najczęściej z zakresu SEO, przy wykorzystaniu odpowiednich narzędzi.

A skoro już o SEO mowa, to z pewnością mogłeś spotkać się z użyciem tego pojęcia jako synonimu pozycjonowania stron internetowych. Jest to błąd! SEO, czyli search engine optimization, polega na dbaniu o poprawne wyświetlanie się danej witryny w wyszukiwarkach. W zakres prowadzonych działań wchodzi między innymi optymalizacja kodu strony czy też dostępnych na niej treści. Czym w takim razie różni się od pozycjonowania? Czynności pozycjonujące mają za zadanie podnieść pozycję Twojej strony w wynikach wyszukiwania wyświetlanych po wpisaniu danego słowa lub frazy kluczowej. Tak więc SEO, obok content marketingu, link buildingu czy analityki internetowej, jest po prostu częścią pozycjonowania.

Content marketing - niezawodny sposób na pozycjonowanie stron internetowych

Oczywiste jest, że treści, które zostały umieszczone na Twojej witrynie, powinny być nie tylko oryginalne, ale także atrakcyjne dla użytkowników. Jak się okazuje - co przydatne dla internautów, jest również wartościowe dla robotów Google, które nieustannie przeszukują strony WWW. Content marketing pozwala na spełnienie potrzeb potencjalnych i obecnych klientów, jednocześnie pozwalając na budowanie z nimi długofalowej relacji. Niezwykle dobrym pomysłem na pozycjonowanie stron internetowych jest zamieszczanie w np. publikowanych artykułach wcześniej wspomnianych fraz kluczowych, czyli zapytań wpisywanych w wyszukiwarce przed internautów. Spróbuj sobie wyobrazić, że szukasz czerwonych trampków Converse. Co wpisujesz w Google? Czerwone trampki Converse, czerwone trampki Converse tanio itp. To właśnie frazy, których nie powinno zabraknąć w przygotowanych przez Ciebie treściach!

Link building - jak wpływa na pozycjonowanie stron internetowych?

Link building to czynności, których celem jest zwiększenie liczby odnośników do Twojej witryny. Wyróżniamy dwa rodzaje linków - zewnętrzne i wewnętrzne. Te pierwsze, jak sama nazwa wskazuje, pochodzą z zewnętrznych stron WWW, podczas gdy odnośniki wewnętrzne znajdują się w obrębie pozycjonowanej przez nas strony internetowej. Dzięki pozyskiwaniu wartościowych odnośników z zaufanych witryn możesz znacząco wpłynąć na swoją pozycję w Google. Gdzie ich szukać? Na blogach, w social media, na forach internetowych czy też w artykułach sponsorowanych. W przypadku zewnętrznego link buildingu należy pamiętać o opatrzeniu każdego odnośnika atrybutem dofollow, aby był on widoczny dla robotów Google.

Pozycjonowanie stron internetowych to wcale nie taka prosta sprawa, a przedstawione w tym artykule informacje stanowią wyłącznie tzw. podstawy podstaw. Chciałbyś poprawić swoją pozycję w Google? Zaufaj specjalistom, którzy doskonale znają się na tym, co robią, a już wkrótce Twoja witryna może znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania!

Powrót

Masz pytanie?

Napisz lub zadzwoń do Nas

* - wymagane