Pozycjonowanie sklepów internetowych w praktyce

pozycjonowanie sklepu internetowego
2017-10-18

O pozycjonowaniu często mówi się w kontekście stron firmowych czy blogów osobistych. Tymczasem kwestia ta dotyczy również sklepów internetowych. To właśnie SEO, content i szereg innych działań wpływają na pozycję danego sklepu w wynikach wyszukiwania, a kwestia ta jest niezwykle istotna. Dlaczego? Ponieważ coraz częściej robimy zakupy w sieci!

W ostatnim czasie zmieniły się nawyki Polaków w kwestii zakupów. Jeszcze mniej więcej 10 lat temu preferowaliśmy nabywanie nowych rzeczy głównie w sklepach stacjonarnych. Obecnie okazuje się, że każdy internauta co najmniej raz kupił coś za pośrednictwem sieci lub planował taki zakup. W przeszłości najchętniej decydowaliśmy się na drogi sprzęt elektroniczny lub ubrania. Obecnie chętnie kupujemy kosmetyki, chemię gospodarczą oraz artykuły z krótkim terminem przydatności (żywność) z dostawą do domu. Specjaliści przewidują jeszcze większy wzrost znaczenia sklepów internetowych w przyszłości. Dlaczego? Z powodu konkurencyjnych cen, możliwości ich porównania oraz swobody wyboru. Już dziś pomyśl o pozycjonowaniu swojego sklepu internetowego!

Pozycjonowanie sklepu internetowego – od czego zacząć?

Początki pozycjonowania sklepu internetowego wymagają wiele uwagi, wiedzy i pracy. Nie martw się! Często po tak wzmożonym wysiłku przychodzi czas, gdy możesz odetchnąć, a Twój sklep wciąż będzie przynosił korzyści. Warto jednak dokładnie przeanalizować strategię pozycjonowania, a swoje prace rozpocząć od SEO, czyli optymalizacji strony pod kątem wyszukiwarek. Dostosowywanie witryny do wymagań Google to techniczne zadanie, któremu nie każdy może podołać, dlatego w tym przypadku warto skorzystać z pomocy specjalistów.

Pierwsze kroki w pozycjonowaniu sklepu internetowego:

  • optymalizacja (SEO) – tak jak wspomnieliśmy, pozycjonowanie sklepu internetowego warto zacząć od optymalizacji. Jeśli Twoja witryna wciąż jest w fazie wdrażania, zastanów się nad wyborem platformy oraz zaplanuj jej strukturę. Podziel wszystkie produkty na kategorie i podkategorie, a następnie dokładnie przemyśl podstrony witryny. Pamiętaj, by Twoje podziały były zrozumiałe i przejrzyste nie tylko dla Ciebie! Nie możesz zapomnieć również o optymalizacji treści. Do wszystkich produktów stwórz niepowtarzalne opisy i stosuj w nich odpowiednie nagłówki. Publikując sklep internetowy, pomyśl o linkowaniu wewnętrznym! Zadbaj o to, by na Twojej stronie znalazły się linki, kierujące do innych podstron, np. ze strony głównej do kategorii, z oferty do kontaktu itp.
  • słowa kluczowe – to niezwykle ważny element pozycjonowania strony internetowej. Ważne, aby odpowiadały one temu, co rzeczywiście znajduje się w Twoim sklepie. Unikaj słów zbyt ogólnych, jak np. „buty”. Lepiej zastąp je frazą „buty sportowe męskie”. Dobrze dopasuj słowa kluczowe do kategorii. W przypadku konkretnych produktów najlepiej jest stosować ich nazwy jako frazy,
  • metaopisy i metatytuły – kolejny elementarny punkt pozycjonowania sklepów internetowych. Pamiętaj, aby uzupełnić znaczniki meta na każdej podstronie i przy każdym produkcie. Odpowiednio opisane podstrony szybciej zdobędą wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania w porównaniu do tych nieopisanych. Google jest wyszukiwarką tekstową i dlatego to właśnie treść jest tak ważna – zawsze to powtarzamy!

Pozycjonowanie sklepu internetowego z ActiveSem

Samodzielne pozycjonowanie sklepu internetowego może przysporzyć Ci wielu trudności, dlatego w tym przypadku warto zaufać doświadczeniu specjalistów. Lata współpracy z różnymi markami pozwoliły nam na wypracowanie odpowiednich technik, umożliwiających skuteczną walkę o wysokie pozycje. Możemy zrobić dla Ciebie o wiele więcej niż optymalizacja strony! Koniecznie przejrzyj Nasze Usługi i sprawdź, co możemy Ci zaoferować. Oprócz standardowych działań gwarantujemy Ci stałą obsługę dedykowanego specjalisty, który chętnie odpowie na wszystkie pytania. Skontaktuj się z nami i zapytaj o indywidualną ofertę!

Powrót

Masz pytanie?

Napisz lub zadzwoń do Nas

* - wymagane