Pozycjonowanie sklepów internetowych – podstawowe zasady SEO

pozycjonowanie sklepu internetowego
2019-02-22

Od kilku lat obserwujemy intensywny rozwój branży e-commerce. Coraz więcej osób ceniących sobie wygodę woli robić zakupy w e-sklepach niż punktach stacjonarnych. Jednym z najskuteczniejszych sposobów na bycie widocznym w sieci i tym samym przyciągnięcie potencjalnych klientów jest pozycjonowanie strony www naszego sklepu – jak to zrobić? Na co uważać i jakich błędów unikać przygotowując strategię?

Główne zalety pozycjonowania strony www sklepu internetowego

Wiele osób, które nie śledzą trendów e-marketingu, na pewno zastanawia się, dlaczego w ogóle warto pozycjonować sklep internetowy? Otóż umiejętne pozycjonowanie witryny sklepu daje szereg korzyści:

  • zwiększa liczbę odsłon, generując ruch na stronie,
  • ułatwia dotarcie do nowych klientów,
  • sprawia, że nasz sklep/marka jest bardziej rozpoznawalna,
  • poprawia wyniki sprzedażowe.

Analiza działań konkurencyjnych sklepów

Jednym z istotnych elementów działań (zaplanowania skutecznej strategii) jest na pewno przeanalizowanie poczynań konkurencji pod kątem SEO i pozycjonowania. Warto sprawdzić, czy nasi rywale biznesowi mają np. artykuły sponsorowane na stronie, na jakie frazy kluczowe się wyświetlają? Jak wygląda ich blog firmowy?

Audyt SEO

Audyt SEO to usługa, jaką oferuje każda dobra agencja marketingu internetowego. Na czym polega? To skrupulatna analiza stopnia dostosowania strony www do preferencji/algorytmów wyszukiwarki (przede wszystkim Google). Ocenie zostają poddane m.in. indeksowanie strony, słowa kluczowe, na które jest wyświetlana. Analizowane są również adresy URL, tzw. długi ogon, tytuły podstron. Sprawdza się także, czy e-sklep nie ma nałożonych filtrów od Google, które obniżają widoczność w sieci. Audyt wykonywany jest na samym początku współpracy z daną agencją.

Unikalne opisy produktowe

Karty produktowe powinny mieć zachęcające, chwytliwe i unikatowe opisy, które dostarczają wyczerpującej wiedzy na temat danego towaru. Opis oczywiście musi też zawierać naturalnie wplecione w treść słowa kluczowe (tzw. keywords). Warto również stosować pogrubienia zalet produktu oraz wspomnieć o wysokiej jakości, jaką przedstawia. Jeśli nie mamy talentu pisarskiego i zupełnie nie znamy się na tworzeniu opisów produktowych zgodnie z zasadami SEO – możemy zlecić to zadanie profesjonalnemu SEO copywriterowi lub zewnętrznej agencji marketingu internetowego.

Odpowiednia grafika produktów

Nie wszyscy właściciele sklepów internetowych zdają sobie sprawę, że można (i trzeba!) pozycjonować nie tylko treści (content), ale i grafiki. Atrakcyjne zdjęcia produktowe sprawiają, że klienci są zainteresowani kupnem danych towarów i dłużej pozostają na stronie sklepu. Warto zwrócić szczególną uwagę, aby fotografie posiadały odpowiednią rozdzielczość. Każdy obraz (plik) powinien także mieć nazwę, która zawiera w sobie nazwę samego towaru.

Optymalizacja treści na firmowym blogu

Blog e-sklepu świetnie uzupełnia pozostałe działania SEO, to również doskonały sposób na zaprezentowanie się potencjalnym klientom od eksperckiej strony, jednak prezentowane na nim treści muszą mieć odpowiednie nagłówki i zawierać słowa kluczowe. Istotną kwestią jest oczywiście regularne publikowanie artykułów (aktualizacja treści powinna odbywać się minimum raz na dwa tygodnie).

Podsumowując, pozycjonowanie sklepów internetowych to nowoczesny i efektywny sposób promocji e-biznesu i szansa na znaczne zwiększenie sprzedaży. Jednak jest to wieloetapowy i długofalowy proces, w którym nie ma miejsca na pomyłki (w przeciwnym razie możemy np. otrzymać filtr od Google), warto zaufać specjalistom i powierzyć tego typu zadanie doświadczonej agencji marketingu internetowego.

Powrót

Masz pytanie?

Napisz lub zadzwoń do Nas

* - wymagane