Najlepsze narzędzia marketingu internetowego

marketing internetowy
2018-11-13

Marketing internetowy obejmuje działania, których celem jest przede wszystkim promocja produktów i usług, wprowadzenie ich na rynek czy po prostu zwiększenie świadomości marki. Wszystko dzieje się w świecie online. Dlaczego więc nie skorzystać z mocy internetu i nie ułatwić sobie codziennej pracy? Przygotowaliśmy dla Ciebie jedne z najlepszych narzędzi e-marketingu, wśród których nie zabrakło i tych darmowych, i płatnych. Dzięki nim komunikacja w Twojej firmie stanie się łatwiejsza, będziesz na bieżąco z działaniami konkurencji, a tworzenie angażujących treści nie sprawi żadnego problemu.

E-marketing w odsłonie SEO, czyli sprawdź, co dzieje się u konkurencji i zadbaj o widoczność swojej strony

Działania z zakresu marketingu internetowego powinny obejmować SEO, będące częścią pozycjonowania stron WWW. Z jakich narzędzi warto skorzystać?

  • Planer słów kluczowych dostępny w panelu systemu Google Ads. Z jego pomocą znajdziesz popularne frazy, które wpisują internauci w wyszukiwarce, i ułatwisz im znalezienie swojej witryny. Podobnie działa Ubersuggest, Senuto czy SEObook.
  • Pozycjonowanie nie przyniesie efektów, jeśli nie będziesz na bieżąco kontrolował jego efektów. Zrobisz to z łatwością dzięki Google Analytics, czyli narzędziu, które umożliwia analizę ruchu na Twojej stronie i dostarcza cennych informacji na temat odwiedzających. Wśród nich nie zabrakło ich lokalizacji, sposobu, w jaki sposób trafili na Twoją witrynę czy ilości czasu, jaki na niej spędzili.
  • E-marketing powinien również obejmować śledzenie poczynań konkurencji. W końcu chciałbyś, aby klienci zamiast jej wybierali Twoją firmę. Najlepsze narzędzia do monitorowania działań innych przedsiębiorstw z branży to między innymi Brand24, SEMCrush czy Similar Web. Dzięki nim sprawdzisz ich ruch sieciowy, wydajność strony internetowej czy przeanalizujesz ogólnie rynek konkurencji.

Content marketing, czyli tworzenie treści w e-marketingu

Content is king, mawiał Bill Gates. Trudno nie przyznać mu racji. Treści w marketingu internetowym potrafią zachęcić internautów do skorzystania z Twojej oferty i są nieocenionym wsparciem w pozycjonowaniu. Nic więc dziwnego, że od czasu do czasu warto skorzystać z narzędzi, które ułatwią Ci ich tworzenie.

  • Nic tak nie zachęca do przeczytania artykułu, jak dobry, chwytliwy nagłówek. Jeśli nie masz na niego pomysłu, skorzystaj z pomocy Portent. Narzędzie po wpisaniu słów kluczowych przedstawi Ci pomysły na tytuły.
  • Content w marketingu internetowym to nie tylko słowo pisane. Równie doskonałym pomysłem jest tworzenie infografik, które z łatwością zaprojektujesz w PiktoChart. Za darmo otrzymujesz dostęp nie tylko do gotowych szablonów, lecz także do opcji pobierania obrazka bez znaku wodnego.
  • Canvy nie trzeba nikomu przedstawiać. Narzędzie jest znane i lubiane w świecie e-marketingu przede wszystkim za możliwość bezpłatnego tworzenia grafik. Prosty interfejs i setki możliwości ułatwiają przygotowanie obrazka.

Komunikacja w e-marketingu

Skoro marketing internetowy obejmuje działania prowadzone w sieci, to dlaczego by nie skorzystać z komunikacji online? W ten sposób zespół będzie mógł z łatwością przesyłać sobie zadania do wykonania, a dobre pomysły już nigdy nie znikną pośród setek maili.

  • Slack, czyli komunikator dedykowany firmom, to idealne narzędzie i dla mniejszych i dla większych przedsiębiorstw. Dostęp do desktopowej i mobilnej wersji gwarantuje możliwość komunikacji nawet z drugiego końca świata.
  • Asana, choć nie służy do komunikacji, to jest narzędziem, którego nie może zabraknąć w firmie zajmującej się e-marketingiem. Program pozwala na zarządzanie projektami - od ich planowania, aż do śledzenia postępów w pracy.
Powrót

Masz pytanie?

Napisz lub zadzwoń do Nas

* - wymagane