Monitorowanie słów kluczowych - rodzaje wybranych fraz

monitoring słów kluczowych
2019-01-08

Monitorowanie słów kluczowych w wyszukiwarce Google to jeden z najważniejszych filarów SEO marketingu. Właściciele stron internetowych, którzy zgłaszają się do agencji specjalizujących się w tzw. optymalizacji i pozycjonowaniu chcą osiągać przyrosty dla konkretnych słów, związanych z ich biznesem. Jak prawidłowo monitorować frazy kluczowe? Których narzędzi warto używać?

Co to są słowa kluczowe?

Wiele osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z SEO marketingiem lub Klientów, nie interesujących się dotychczas tym tematem, tak naprawdę nie wie, czym dokładnie są słowa kluczowe. Co kryje się pod tym terminem? Słowa kluczowe (z języka angielskiego – keywords) to nie tylko pojedyncze słowa, ale też dłuższe frazy, składające się z kilku wyrazów, które użytkownicy Internetu wpisują do popularnej wyszukiwarki Google, aby uzyskać dane informacje na temat produktów, usług czy marek.

Co dalej? Odpowiednio wyselekcjonowane słowa-klucze umieszcza się w treści wprowadzanej na stronę internetową, analizując na bieżąco, jak zmienia się pozycja strony w wynikach wyszukiwania na wybrane frazy. Co istotne, ważne frazy kluczowe muszą znajdować się na odpowiednich poziomach tekstu, gdyż winduje to pozycję domeny w rankingach wyszukiwarek. Keywords należy wprowadzać obowiązkowo przynajmniej do nagłówków H1, H2, H3, a także używać w znaczniku tittle oraz tagu meta description. Działania SEO polegają na osiągnięciu jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach dla danej strony, posiłkując się konkretnym zbiorem fraz kluczowych.

Typy słów kluczowych

Istnieje przynajmniej kilka rodzajów słów kluczowych, które warto brać pod uwagę tworząc własny zestaw ważnych wyrażeń.

Marka, firma – brandowe nazwy są bardzo istotne, ich stały monitoring to podstawa skutecznych działań SEO. Przedsiębiorca powinien wiedzieć, jak postrzegany jest jego biznes, co Klienci cenią, a co krytykują.

Flagowe produkty i usługi – monitorując zapytania o bardziej popularne produkty i usługi, można zabierać udział w dyskusji, oferując własne rozwiązania zagubionemu internaucie, który postanowił szukać pomocy w wyszukiwarce.

Obsługa Klienta – w przypadku większych firm, posiadających odrębny dział Obsługi Klienta, warto śledzić w sieci dyskusje, poświęcone udzieleniu wsparcia (lub nie) przez pracowników, by móc szybko zareagować w razie większego kryzysu.

Konkurencja – monitorowanie nazwy marki własnej najważniejszych konkurentów na rynku (a także ich adresów URL stron) może dostarczyć cennej wiedzy na temat preferencji ich Klientów, którzy w przyszłości mogą zostać również naszymi Klientami.

Chcesz poprawić widoczność swojej witryny w wyszukiwarce, zwiększyć ruch na stronie i zyskać nowych Klientów, ale nie wiesz jak? Zapraszamy do skorzystania z usług naszej agencji, w której zatrudniamy świetnych specjalistów SEO z dużym doświadczeniem i fachową wiedzą. Oferujemy przemyślane strategie, przygotowywanie raportów z bieżących działań i wsparcie Klienta na każdym etapie. Dlaczego warto nas wybrać? Praca jest dla nas jednocześnie pasją. Korzystamy z najnowocześniejszych narzędzi do SEO monitoringu i oferujemy korzystne cenowo rozliczenia abonamentowe w comiesięcznych cyklach. Skontaktuj się z nami już dziś!

Powrót

Masz pytanie?

Napisz lub zadzwoń do Nas

* - wymagane