Mity o SEO i pozycjonowaniu stron WWW

mity o SEO
2018-08-29

Pozycjonowanie stron WWW obrosło w wiele mitów. Niektóre biorą się z niewiedzy, inne z niepoprawnej interpretacji, a jeszcze inne mają swoje źródło w nieporozumieniach. Choć wielu osobom wydaje się, że SEO to swego rodzaju czarna magia, rządzą nim mniej lub bardziej znane reguły. Google bowiem ujawnia wytyczne, którymi należy kierować się, by nasza strona osiągała jak najlepszą widoczność w wyszukiwarce. Poznaj 5 mitów na temat pozycjonowania stron WWW, o których z pewnością kiedyś już słyszałeś!

Mit 1: Liczą się tylko linki

Wiele osób wszem wobec ogłasza, że bez linków zewnętrznych Twoja strona WWW nie będzie wyświetlała się wysoko w wynikach wyszukiwania. Poniekąd jest to prawda – niestety tylko połowicza. Zdobywanie linków z innych stron internetowych to dobry sposób na zbudowanie wysokiej pozycji, jednak nie jest to jedyna istotna kwestia w pozycjonowaniu. Choćbyś pozyskał odnośniki z najlepszych witryn, nie zyskasz nic, jeśli Twoja strona ma odpowiedniej treści, nie zachęca użytkownika do jej odwiedzenia lub przy jej tworzeniu zostały wykorzystane stare technologie. Linki są więc ważne, ale liczą się także inne czynniki!

W tym miejscu warto też zwrócić uwagę na to, skąd pochodzą odnośniki do naszej witryny. Oczywiście najlepszym wyjściem będzie pozyskiwanie linków z zaufanych stron o podobnej tematyce, które posiadają grono stałych użytkowników oraz regularnie przyciągają nowych internautów. Odnośniki z wszelkiego rodzaju profili, wizytówek czy katalogów często mają niewielkie znaczenie – wszystko znów zależy od tego, w jakich miejscach link zostanie umieszczony. Badaj także kontekst zamieszczenia odnośnika do Twojej witryny. Wbrew pozorom roboty wyszukiwarki potrafią doskonale rozszyfrować tekst. Jeśli Twój link do sklepu z obuwiem pojawi się w tekście o pielęgnacji paznokci – nie będzie miał on pozytywnego wpływu na pozycję Twojej strony.

Mit 2: Bez Facebooka nie ma pozycji w Google

Bardzo często spotykamy się ze stwierdzeniem, że prowadzenie profili w mediach społecznościowych ma bezpośredni wpływ na pozycjonowanie stron WWW. TO NIEPRAWDA! Konta firmowe w mediach społecznościowych są obecnie bardzo ważne,  jednak nie mają one wpływu na widoczność naszej strony. Jedynie ruch, pozyskany w witrynie za pośrednictwem Facebooka czy Twittera może podnieść jej pozycję w wynikach wyszukiwania. Google wówczas zauważy, że dana strona jest często odwiedzana, a zatem prawdopodobnie zawiera treści, interesujące dla użytkowników, czego efektem będzie podniesienie pozycji witryny na dane frazy. Tylko w ten sposób Twój fanpage na Facebooku może wpłynąć na pozycjonowanie stron WWW.

Mit 3: Im mniej treści na stronie, tym lepiej

Odpowiemy przewrotnie: i tak, i nie. Jeśli na Twojej stronie znajduje się mało treści, ale jest ona pożądana przez użytkowników, przyciąga nowych internautów i ich zatrzymuje, to nie masz się czym martwić. Internauci z pewnością docenią krótkie, zwięzłe informacje.

Czasem jednak zdarza się tak, że witryny internetowe są kompletnie puste. Zawierają dwa, trzy zdania, które zupełnie nic nie mówią użytkownikom. Nierzadko spotkaliśmy się z sytuacją, kiedy nawet ta krótka, nic niewnosząca treść została skopiowana z innej witryny. Chcąc mieć dobrą, rzetelną stronę internetową, nie oszczędzaj na tekstach. Skrupulatnie umieść na stronie wszystko, co może przyciągnąć uwagę użytkowników. Zalecamy prowadzenie specjalistycznego bloga, na którym Twoi potencjalni klienci mogą uzyskać odpowiedzi na dręczące ich pytania. Wypróbuj tę metodę, a zauważysz, jak wiele osób odwiedzi Twoją stronę za pośrednictwem artykułów!

Mit 4: Szybkość ładowania strony to widzimisię

Podczas audytu stron naszych Klientów zawsze zwracamy uwagę na szybkość ich ładowania. Zauważyliśmy jednak, że wiele osób zupełnie lekceważy tę kwestię. Szybkość ładowania strony to jeden z czynników rankingujących od 2010 roku. Krótki czas ładowania wyróżnia witryny WWW. Wolno wczytująca się strona irytuje internautów, co przekłada się na wyższy współczynnik odrzuceń i krótszy czas spędzony na stronie, a to ma duży wpływ na pozycjonowanie witryny.

Mit 5: Optymalizacja? A komu to potrzebne?

Optymalizacja to słowo mityczne. Wielu je słyszało, niewielu wie, co właściwie oznacza. Z tego powodu osoby, samodzielnie zajmujące się pozycjonowaniem ów optymalizację pomijają, skupiając się na pozyskiwaniu linków i rozwinięciu treści. Efekt takiego działania może być jeden: problem ze zbudowaniem stabilnej, wysokiej pozycji w wynikach wyszukiwania. Optymalizacja jest bowiem jednym z ważniejszych czynników, wpływających na pozycjonowanie. Pod tym terminem kryje się szereg działań, mających na celu dopasowanie naszej strony WWW do wymagań wyszukiwarki. Niestety nie jest to jednorazowe ustawienie konkretnego parametru – o optymalizację należy dbać i regularnie dopasowywać witrynę do panujących trendów. Bez tego nie jesteśmy w stanie zbudować widoczności w sieci.

Powyższe uwagi są owocem naszych długotrwałych obserwacji oraz rozmów z klientami. Nie wspomnieliśmy o czymś, co obiło Ci się o uszy? Napisz do nas, a rozwiejemy wszelkie wątpliwości!

Powrót

Masz pytanie?

Napisz lub zadzwoń do Nas

* - wymagane