Lokalne pozycjonowanie stron internetowych. Daj się znaleźć sąsiadom

Lokalne pozycjonowanie stron internetowych
2018-09-10

Pozycjonowanie stron internetowych to bez dwóch zdań konieczność, jeśli chcesz osiągnąć jakikolwiek sukces w sieci. To właśnie dzięki niemu masz możliwość zdobycia najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania Google i dotrzeć do klientów, którzy do tej pory nie wiedzieli o Twoim istnieniu. Jednak myśląc globalnie, warto również działać lokalnie. Co to oznacza? Nic innego, jak zadbanie o to, aby Twoja witryna wyświetlała się mieszkańcom Twojego miasta i okolicznych miejscowości. W końcu im bliżej nich jesteś, tym większe masz szanse na to, że skorzystają z Twoich usług. Musisz tylko dać się znaleźć. W jaki sposób? Podpowiadamy, jak powinno przebiegać pozycjonowanie stron w wydaniu regionalnym!

Zacznijmy od teorii, czyli czym jest lokalne pozycjonowanie stron internetowych

Pozycjonowanie lokalne stron internetowych to sprawdzony i bardzo skuteczny sposób na zdobycie przewagi nad konkurencją wśród regionalnej społeczności. Proces ten polega przede wszystkim na zwiększeniu widoczności witryny w wynikach wyszukiwania, będących odpowiedzią na zapytania bezpośrednio związane z danym miastem. Na czym to polega? Najłatwiej wytłumaczyć to na prostym przykładzie. Aby przetestować możliwości regionalnego pozycjonowania stron, potrzebujesz jedynie kilku minut i otwartej przeglądarki ze stroną główną Google. Wyszukaj dowolną frazę, dodając do niej nazwę miasta, obojętnie jakiego. Co widzisz? Efekty wspomnianego lokalnego pozycjonowania. Tak właśnie wygląda ono w praktyce, a dzięki naszej firmie Twoja witryna może wkrótce przegonić konkurencję.

Czy pozycjonowanie lokalne stron to dobre rozwiązanie dla Twojej firmy?

Nie od dziś wiadomo, że szukając interesującej nas usługi, w pierwszej kolejności sprawdzamy punkty i oferty znajdujące się najbliżej naszego miejsca zamieszkania. Wbrew pozorom odległość np. warsztatu samochodowego czy salonu fryzjerskiego od domu internauty potrafi mieć równie istotny wpływ na jego decyzję, co proponowana przez dane miejsce cena, oceny innych użytkowników sieci czy trwające promocje. I to właśnie do takich klientów chcesz trafić - do osób, które mieszkają na tyle blisko siedziby Twojej firmy, aby móc realnie skorzystać z oferowanych przez Ciebie usług. Oczywiście, możesz spróbować pozycjonowania stron internetowych wyłącznie na ogólne frazy, które z pewnością przyniesie efekty, ale czy osoba z województwa wielkopolskiego przejedzie setki kilometrów do Warszawy, aby zrobić sobie manicure? Z pewnością nie i to właśnie dlatego local SEO to odpowiedź na potrzeby Twojej firmy, dzięki której szanse na zwiększenie liczby klientów znacząco wzrastają.

Jak przeprowadzić regionalne pozycjonowanie stron internetowych?

Jak z pewnością możesz się domyślać, local SEO przypomina tradycyjne pozycjonowanie stron internetowych. Różni je tylko jedna rzecz - obecność nazwy miasta w słowach kluczowych. Czyli do frazy salon fryzjerski dodajemy np. Gdańsk, a tani magiel dopełniamy wyrazem Poznań. Możesz spróbować także nazw gmin, powiatów czy nawet województw. To takie proste! Po wyborze odpowiednich keywords należy dokonać właściwej optymalizacji witryny, dodając je do metadanych, tytułów podstron, nagłówków i tekstów. Kolejnym krokiem jest stworzenie wizytówki przedsiębiorstwa w bezpłatnym narzędziu Google Moja Firma, pozwalająccym na zarządzanie jego wizerunkiem i umieszczenie w internecie dokładnych danych kontaktowych, szczegółów dojazdu, godzin pracy i adresu, czyli wszystkiego, czego tylko potrzebują klienci, aby Cię znaleźć. Kolejne etapy procesu lokalnego pozycjonowania stron są identyczne, jak w jego tradycyjnym odpowiedniku - warto zadbać o wysokiej jakości treści czy też link building.

Local SEO to szansa dla każdej firmy, która chciałaby dotrzeć do klientów z okolicy. Nie zmarnuj jej i już dziś skontaktuj się z zespołem ActiveSem, a my zadbamy o Twój lokalny sukces w sieci.

Powrót

Masz pytanie?

Napisz lub zadzwoń do Nas

* - wymagane