Google Ads - konkurencja dla tradycyjnego pozycjonowania?

google ads
2018-10-23

Na wielu blogach branżowych eksperci polecają pozycjonowanie stron jako jeden z najlepszych sposobów na wyróżnienie się w wynikach wyszukiwania. Istnieje jeszcze inna, odrobinę łatwiejsza i mniej czasochłonna droga na znalezienie się na samym szczycie. Jest nią oczywiście Google Ads. Jednak wraz z możliwością osiągnięcia niemalże natychmiastowych efektów, wiąże się konieczność zapłaty za każdą kampanię. Czy warto przeznaczyć część firmowego budżetu na skorzystanie z systemu reklamowego?

Czym jest Google Ads?

Google Ads, do niedawna Google AdWords, to system reklamowy giganta internetowego Google. Od 2000 roku umożliwia internautom wykupienie linków sponsorowanych, które następnie pojawiają się na samej górze wyników wyświetlania. Tym, co łączy pozycjonowanie stron i Google Ads, to wybór słów kluczowych, po których wpisaniu wyświetla się link do witryny. Decydując się na rozpoczęcie kampanii reklamowej w systemie, możesz określić budżet, jaki chcesz na nią przeznaczyć. Co więcej, to Ty decydujesz, jakie treści się w niej pojawią i komu będzie się wyświetlać.

Jak działa Google Ads? Samo przygotowanie kampanii nie sprawia problemu, ponieważ system przeprowadzi Cię przez nie krok po kroku. Kłopoty mogą pojawić się podczas jej optymalizacji - tu przyda się pomoc specjalistów. Z pewnością zastanawiasz się teraz, co z kosztem skorzystania z Google Ads. Nie ma jednej odgórnie określonej stawki. Rozliczenie jest dokonywane na podstawie kliknięć. Oznacza to, że ostateczna kwota, którą przyjdzie Ci zapłacić, jest uzależniona od tego, ile razy internauci zdecydują się wejść w wyświetlony im link sponsorowany. Jednak na tym nie koniec! Koszt wspomnianego kliknięcia oblicza się między innymi na podstawie tego, ile za podobne działania płacą Twoi konkurenci. Brana pod uwagę jest również popularność danego słowa kluczowego i ogólna jakość strony internetowej.

Czym różni się system Google Ads od pozycjonowania stron?

Skoro już wiesz, czym jest Google Ads, czas sprawdzić, czym różni się od pozycjonowania stron. W przypadku systemu reklamowego efekty są widoczne już po chwili, podczas gdy SEO wymaga długiej i czasochłonnej pracy. Jednak ta wada może okazać się również zaletą. Osiągnięte rezultaty nie znikną tak szybko, jak w momencie wyczerpania środków przeznaczonych na kampanię. Czas to tylko jedna z wielu różnic pomiędzy Google Ads a pozycjonowaniem stron. Kolejną z nich są oczywiście koszty. Tradycyjne zdobywanie wysokich pozycji może być i tanie, i drogie. Wszystko zależy od konkurencji, i to zarówno w branży, jak i wybranych słów kluczowych, czy prowadzonych działań. Jak wygląda to w przypadku jego płatnego odpowiednika? To Ty decydujesz, ile chcesz przeznaczyć na kampanię. W momencie wyczerpania środków następuje jej zakończenie, a Ty nie musisz ponosić dalszych kosztów.

Zarówno pozycjonowanie stron, jak i skorzystanie z możliwości Google Ads wymaga regularnego monitoringu postępów. Tylko w ten sposób dowiesz się, czy działania przynoszą oczekiwane efekty. Jeśli chodzi o system Google, to nie musisz daleko szukać. Wszystkie najważniejsze informacje czekają na Ciebie w jego panelu. Znajdziesz tam między innymi ilość kliknięć i wyświetleń Twojej reklamy. Jak trzymać rękę na pulsie w przypadku pozycjonowania? Cóż, jest to trochę trudniejsze, jednak nie niemożliwe. Najlepszym sposobem jest dodanie na stronie kodu Google Analytics. Narzędzie umożliwia analizowanie statystyk witryny. Wśród nich nie zabrakło fraz kluczowych, dzięki którym internauci na nią trafili czy też informacji na temat konwersji. Łącznie możesz wygenerować aż około 80 raportów!

Potrzebujesz pomocy w kampanii Google Ads? A może chcesz rozpocząć efektywne pozycjonowanie stron? W ActiveSem wiemy, jak zapewnić Ci wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania. Skontaktuj się z nami już dziś!

Powrót

Masz pytanie?

Napisz lub zadzwoń do Nas

* - wymagane