Efektywne pozycjonowanie sklepu internetowego od podstaw

pozycjonowanie sklepu internetowego
2018-10-01

Zdecydowałeś się na przeniesienie sprzedaży z punktu stacjonarnego do świata online? To doskonały pierwszy krok w kierunku zwiększenia liczby klientów, a tym samym wzrostu dochodów. Jednak sama witryna umożliwiająca zakupy bez wychodzenia z domu nie wystarczy, aby to właśnie Twoją markę wybierały tysiące internautów. Bez przeprowadzenia właściwych działań wyróżnienie się na tle ogromnej konkurencji może okazać się nie lada wyzwaniem. Na szczęście z pomocą przychodzi pozycjonowanie sklepu internetowego, dzięki któremu zwiększysz widoczność swojej witryny w sieci i zdobędziesz nowych klientów, którzy do tej pory nie wiedzieli o Twoim istnieniu.

Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepu internetowego jest od kilku lat uważane za jedną z najbardziej efektywnych form jego reklamy. Przed przystąpieniem do działań warto jednak uzbroić się w cierpliwość i liczyć się z tym, że rezultaty nie będą od razu widoczne. Niestety, ale proces ten jest długotrwały, złożony i co najważniejsze - pracochłonny, jednak efekty mogą okazać się naprawdę zaskakujące. Prawidłowe pozycjonowanie sklepu internetowego ma na celu przede wszystkim podwyższenie jego pozycji w wynikach wyszukiwania Google, czyli w miejscu, które każdy z nas prosi codziennie o pomoc w znalezieniu produktu, usługi czy informacji na interesujący nas temat. Osiągniecie jednej z pierwszych dziesięciu pozycji rankingu to marzenie każdej marki, w szczególności w czasach, gdy konkurencja rośnie z dnia na dzień. Na szczęście w Active Sem poznaliśmy sekrety efektywnego pozycjonowania sklepu internetowego, dzięki którym to właśnie u Ciebie internauci zostawią swoje pieniądze.

O czym warto pamiętać przed rozpoczęciem pozycjonowania sklepu internetowego?

Aby coś naprawić, musisz najpierw dowiedzieć się, co tak naprawdę się popsuło. Podobnie jest w przypadku pozycjonowania sklepu internetowego - być może nawet nie wiesz, ale błędy w witrynie każdego dnia utrudniają Ci dotarcie do szerokiego grona nowych klientów. W takich sytuacjach z pomocą przychodzi audyt SEO, w którego trakcie specjaliści dokładnie sprawdzą Twoją stronę, przeanalizują wszystkie jej elementy i przygotują dla Ciebie raport, w którym znajdziesz propozycje koniecznych zmian.

Treści w pozycjonowaniu sklepu internetowego

Po przeprowadzeniu audytu SEO i zadbaniu o wszelkie techniczne aspekty witryny przychodzi czas na rozpoczęcie właściwego pozycjonowania sklepu internetowego. Nie ma na to lepszego sposobu niż zamieszczenie na stronie właściwych treści. Co to oznacza? Każdy z artykułów, opisów produktu, nagłówków czy nawet metadanych powinien być unikalny, wartościowy i zawierać starannie wybrane frazy kluczowe. To właśnie za ich pomocą internauci szukają w Google interesujących ich rzeczy, np. wpisując w wyszukiwarce takie hasła jak zielone trampki Converse czy tanie laptopy sklep online. Dlatego też nie może zabraknąć ich i na Twojej witrynie, ponieważ odpowiednio umieszczone frazy mają pozytywny wpływ na efektywne pozycjonowanie sklepu internetowego.

Pozycjonowanie sklepu internetowego za pomocą linków

Link building, czyli zdobywanie odnośników do Twojego sklepu internetowego, to działania niezbędne w prawidłowym pozycjonowaniu. Możesz umieszczać je zarówno na swojej witrynie w postaci linków wewnętrznych, jak i w dowolnym miejscu w internecie, w którym pełnią funkcję linków zewnętrznych. Możliwości jest wiele - fora, blogi, kanały w mediach społecznościowych… Jednak każda strona, na której zdecydujesz się umieścić swój odnośnik, powinna być wysokiej jakości. Obecnie wrzucanie linków do każdego możliwego katalogu nie przynosi oczekiwanych efektów.

Pozycjonowanie sklepu internetowego to działania, które warto powierzyć specjalistom, czyli nam! Zespół Active Sem zadba o widoczność Twojej witryny i pomoże Ci w dotarciu do nowych klientów. Zapraszamy do kontaktu!

Powrót

Masz pytanie?

Napisz lub zadzwoń do Nas

* - wymagane