Dlaczego warto zdecydować się na pozycjonowanie lokalne?

pozycjonowanie lokalne
2019-04-04

Pozycjonowanie to obecnie jeden z najskuteczniejszych narzędzi marketingu internetowego. To sposób na promocję marki w internecie, który zwiększa szansę na pozyskanie nowych klientów. Wielu przedsiębiorców, chcących zaistnieć w sieci, zastanawia się, czym jest pozycjonowanie lokalne.

Czym jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne (określane zamiennie terminem local SEO lub pozycjonowaniem regionalnym) jest to zespół działań, polegających na promocji danej firmy lub produktu w wyszukiwarkach internetowych za pomocą doboru fraz kluczowych, związanych bezpośrednio z lokalizacją (np. miasto lub województwo).

Jak działa local SEO?

Załóżmy, że prowadzisz kwiaciarnię w Krakowie i reklamujesz się tylko za pomocą witryny internetowej sklepu, pozycjonując swój biznes przy użyciu frazy „kwiaciarnia”. Osoba z Olsztyna, która wejdzie na twoją stronę www – natychmiast ją opuści, gdyż bardzo mało prawdopodobne, że będzie chciała kupić bukiet kwiatów z drugiego końca Polski. Stawiając na pozycjonowanie lokalne (fraza kluczowa+miasto/region), trafiamy tylko do tych użytkowników, którzy mieszkają w pobliżu i mogą zostać naszymi potencjalnymi klientami.

Jakie są główne zalety pozycjonowania lokalnego? Dlaczego warto promować swoją firmę na rodzimym rynku właśnie z wykorzystaniem możliwości, jakie daje local SEO? Powodów jest co najmniej kilka.

Redukcja kosztów

Nie każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że frazy ogólne (na przykład wspomniana fraza „kwiaciarnia”) wiążą się z wyższymi kosztami pozycjonowania, bo zależy na nich wielu firmom z całej Polski – jeśli prowadzimy stacjonarną kwiaciarnię, nie ma sensu rywalizować z osobami, prowadzącymi kwiaciarnie w różnych częściach kraju. Pozycjonowanie lokalne to oszczędność przy zachowaniu wysokiej skuteczności.

Przewaga nad konkurencją

Dlaczego jeszcze warto starać się być jak najwyżej w wynikach wyszukiwania na zapytania, dotyczące fraz związanych z danym regionem? Decydując się na takie rozwiązanie, zyskujemy znaczną przewagę nad konkurentami. O wiele łatwiej zostać liderem w swojej branży na rynku lokalnym niż ogólnopolskim.

Zdobycie nowych klientów z okolicy

Mnóstwo osób stara się załatwiać sprawy życia codziennego w pobliżu swojego miejsca zamieszkania, szukając (bardzo często za pomocą komputera lub smartfona!) w okolicy dobrego fryzjera, dentysty, kwiaciarni, restauracji, mechanika czy na przykład wulkanizatora. Korzystając z usług agencji marketingowej, która zajmuje się pozycjonowaniem lokalnym, możemy dotrzeć do tych konsumentów, którzy są zainteresowani ofertami fachowców i firm z ich najbliższego otoczenia (miasta, gminy, powiatu czy województwa).

Kto powinien zdecydować się na local SEO?

Warto podkreślić, że lokalne SEO nie jest dla każdego – usługa ta sprawdza się najlepiej w przypadku osób prowadzących działalność wyłącznie na lokalnym rynku (zarówno małych, średnich, jak i dużych firm). Przykładowo, jeżeli prowadzimy stacjonarny i internetowy sklep z dodatkami do domu, pozycjonowanie regionalne nie będzie tak skuteczne, bo nasz biznes nie ogranicza się do jednego miejsca, skoro prowadzimy również sprzedaż online.

Mamy nadzieję, że nasze wskazówki okażą się dla was naprawdę pomocne.

Jeśli zależy wam na wzmocnieniu lokalnej rozpoznawalności swojego biznesu, zapraszamy do kontaktu z naszą agencją marketingową. Oferujemy nowoczesne, skuteczne strategie i indywidualne podejście do potrzeb każdego Klienta. Zapraszamy serdecznie do kontaktu.

Powrót

Masz pytanie?

Napisz lub zadzwoń do Nas

* - wymagane