Czy warto inwestować w marketing internetowy, prowadząc e-biznes?

marketing internetowy
2019-02-05

Właściciele e-biznesów, przede wszystkim sklepów, prowadzących sprzedaż zdalną, często zastanawiają się, czy warto podjąć współpracę z agencją marketingu internetowego, czy inwestowanie pieniędzy w tego typu działania ma sens. Co obejmuje e-marketing? Jakie są jego wady i zalety?

Właściciele e-biznesów, przede wszystkim sklepów, prowadzących sprzedaż zdalną, często zastanawiają się, czy warto podjąć współpracę z agencją marketingu internetowego, czy inwestowanie pieniędzy w tego typu działania ma sens. Co obejmuje e-marketing? Jakie są jego wady i zalety?

Marketing internetowy – jakie działania obejmuje?

Marketing internetowy (inaczej e-marketing) wykorzystuje różne formy reklamy, używając jako swojego medium internetu. Jego główne zadanie to wsparcie sprzedaży produktów, usług oraz kreowanie pozytywnego wizerunku w sieci danej marki lub firmy. Najczęściej wykorzystywane opcje to content marketing, pozycjonowanie stron, reklama Google Ads, mailing, banery, sieci afiliacyjne, blogosfera, media społecznościowe, a także marketing wirusowy. Jakie są kluczowe zalety i ewentualne wady korzystania z e-marketingu?

Nieograniczony zasięg działania

Działania e-marketingowe mogą obejmować tak naprawdę klientów z całego świata – brak tu jakichkolwiek barier geograficznych czy czasowych (konsumenci mogą kupić dany produkt lub kliknąć w baner w każdym momencie, o dowolnej godzinie). Dzięki reklamie internetowej nie jesteśmy zmuszeni ograniczać się do wąskiej grupy odbiorców i możemy tym samym w szybki sposób wpłynąć na zwiększenie osiąganych zysków.

Możliwość dotarcia do określonej grupy klientów

Marketing internetowy daje możliwość tzw. targetowania, czyli wysyłania przekazów do konkretnej grupy odbiorców, którzy mają pożądany przez nas wiek, zainteresowania, płeć czy wykształcenie (przykładowo tworząc kampanie mailingowe i korzystając z tematycznych baz danych). Bardzo często sprawdza się zasada, że im lepiej targetowana reklama, tym lepszy ma stosunek poniesionych kosztów do osiągniętych zysków.

Niskie koszty w porównaniu z potencjalnym zyskiem

Reklama internetowa jest naprawdę tania, czasem wręcz darmowa, dlatego mogą ją wykorzystywać nawet bardzo młode osoby, które nie dysponują dużym budżetem i dopiero rozwijają swój e-biznes. Inwestycje związane z korzystaniem z rozwiązań, jakie oferuje e-marketing się o wiele niższe od tych, które wymuszają reklamy umieszczane na przykład na przydrożnych billboardach, w telewizji, radiu czy prasie.

Interakcja z klientami

Marketing internetowy pozwala przedsiębiorcy na prowadzenie dialogu ze swoimi klientami, mamy tu do czynienia z dwustronną komunikacją, a nie jednostronną jak w przypadku tradycyjnych mediów offline. W jaki sposób? Konsumenci mogą zamieścić komentarz na firmowym blogu, podzielić się swoją opinią na fanpage marki lub zasubskrybować newsletter.

Skuteczne budowanie wizerunku marki w sieci

Jaka jest kolejna zaleta e-marketingu? Może sprawić, że nasza firma stanie się bardziej rozpoznawalna, co później przyczyni się do składania przez użytkowników internetu większej liczby zamówień czy korzystania ze świadczonych przez nas usług.

Czy e-marketing ma jakieś wady?

Najbardziej oczywistą wadą marketingu internetowego jest brak możliwości dotarcia do osób niekorzystających z internetu, jednak w obecnych czasach jest ich naprawdę niewiele. Pewnym utrudnieniem jest również fakt, że w przypadku niektórych działań e-marketingowych (tworzenie treści na bloga od podstaw, optymalizacja stron) potrzeba sporo czasu (na przykład kilku miesięcy), aby zobaczyć konkretne efekty pracy.

Podsumowując, każdy świadomy i nowoczesny właściciel e-sklepu lub innego biznesu, posiadającego stronę WWW, zdecydowanie powinien zainwestować w marketing internetowy. Serdecznie zapraszamy do zapoznania się z zakresem usług naszej firmy. Chętnie pomożemy Ci zaistnieć w sieci!

Powrót

Masz pytanie?

Napisz lub zadzwoń do Nas

* - wymagane