Co to jest marketing internetowy?

Marketing Internetowy
2018-05-09

W Polsce prawie 27 milionów osób deklaruje, że co najmniej raz w miesiącu korzysta z Internetu. Internauci stanowią zatem ponad połowę całej populacji naszego kraju. Przestaliśmy już używać Sieci jedynie do wyszukiwania informacji czy sprawdzania pogody. Obecnie Internet stanowi dla nas źródło wiedzy o świecie, ale też przestrzeń do robienia zakupów czy poszukiwania opinii na temat konkretnych usług. Właśnie z tego powodu wiele firm dostrzega możliwość, a nawet konieczność wprowadzenia strategii marketingowych do Sieci. Marketing internetowy nie jest wynalazkiem nowym, jednak nigdy wcześniej nie miał on takiego znaczenia. Poznaj tajniki działań e-marketingowych!

Marketing internetowy to nie tylko pozycjonowanie

                Jedną z najpopularniejszych form zaistnienia w sieci jest pozycjonowanie stron internetowych. Warto jednak pamiętać, że nie jest to to samo, co marketing internetowy. Na e-marketing składa się bowiem szereg działań – małych cegiełek, które w połączeniu tworzą spójną całość, pozwalającą na osiągnięcie sukcesu w Sieci. Swoją przygodę z marketingiem internetowym warto rozpocząć od optymalizacji posiadanej witryny (SEO) oraz jej pozycjonowania w wyszukiwarce. Nie sposób jednak pozostać jedynie przy tych usługach. Spójna strategia e-marketingowa łączy w sobie:

  • działania związane ze sprzedażą usług i dóbr,
  • kreowanie wizerunku,
  • komunikację marketingową,
  • promocję oferty,
  • interakcję z odbiorcami – wywoływanie pożądanych działań w odbiorcach.

Jak zatem osiągnąć powyższe efekty? Obecnie zarówno Internet, jak i sama wyszukiwarka Google dają nam wiele możliwości. Rozsyłanie mailingu, tworzenie odpowiedniego contentu, współpraca z blogerami, reklamy AdWords, media społecznościowe, bannery – dzięki tym i podobnym usługom jesteśmy w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów oraz odpowiednio spersonalizować przekaz. Takiej szansy nie daje nam marketing tradycyjny.

Marketing internetowy a tradycyjny

                Zarówno marketing internetowy, jak i tradycyjny mają jeden cel: promocję danej oferty, firmy lub usługi. Różnice pojawiają się nie tylko w sposobach prowadzenia kampanii, lecz także np. w doborze grup docelowych. W Internecie to sam użytkownik poinformuje Cię, że jest zainteresowany właśnie Twoją ofertą. W przypadku marketingu tradycyjnego przekaz trafia do ogromnej grupy, a wśród niej tylko niewielki procent rzeczywiście będzie ciekawy tego, co masz mu do zaoferowania.

                Marketing internetowy opiera się na interakcji z odbiorcami – w przeciwieństwie do tradycyjnych form. Współpraca z klientami pozwala na odkrycie ich potrzeb, pobudzenie ich do działania i sprawienie, że sami zaczną polecać Twoje usługi innym. Dzięki temu możesz dotrzeć do większej grupy odbiorców przy równoczesnym zmniejszeniu kosztów kampanii.

Cechy marketingu internetowego:

  • optymalizacja kosztów kampanii,
  • personalizacja komunikatów,
  • interaktywność,
  • szeroka wiedza o grupie docelowej dzięki analizie zachowań użytkowników w Sieci,
  • duża elastyczność w podejmowaniu działań i kontrola,
  • nieograniczony czas działania kampanii marketingowych,
  • możliwość dotarcia do użytkowników na całym świecie.

Właściwości marketingu tradycyjnego:

  • ograniczona wiedza o odbiorcach,
  • ograniczony czas trwania kampanii oraz jej zasięg,
  • jednostronne komunikowanie,
  • brak możliwości precyzyjnej personalizacji komunikatów,
  • wysokie koszty kampanii,
  • ograniczona kontrola i elastyczność.

Jak widać, marketing internetowy daje nam o wiele więcej możliwości dotarcia do potencjalnych klientów przy równoczesnym obniżeniu kosztów promocji. Właśnie z tego powodu wiele firm (nie tylko sklepów internetowych) zdecydowało się na skorzystanie z podobnych usług. Dołącz do nich, by zaistnieć w Sieci. Skontaktuj się z nami, a pomożemy Ci poprowadzić działania e-marketingowe!

Powrót

Masz pytanie?

Napisz lub zadzwoń do Nas

* - wymagane